דף הבית
פורטפוליו
אודות
בלוג
צור קשר
לדף הבית
 


טיפים לעיצוב עטיפות ספרים

הכי חשוב – קרא את הספר או חלקים משמעותיים ממנו. שיחה עם המחבר / העורך גם היא תסייע מאוד להבין את הספר ולהתאים את העיצוב לרוחו ולאופיו.

מטרות עיקריות – לעיצוב ספר יש 2 מטרות. ראשונה מערכתית – להפוך את הטקסט הגולמי שמגיע מהמחבר לספר נגיש קריא ונעים לקריאה ולצפייה. המטרה השנייה שאינה פחות חשובה הינה יצירת מעטפת שיווקית החל בעטיפה וכלה בתוך הספר. לספר אסתטי, צבעוני ונעים לעין יש סיכוי גבוה יותר גבוה למכור בחנות.

אופי הספר – העיצוב צריך להיות מותאם לאופיו של הספר – ספר שירה עדין עדיף עיצוב מאופק המלווה את הספר, לעומת ספר מתנה – כאן אפשר להשתמש בעיצוב מוחצן ובעל נוכחות.

קהל היעד – הגדר את קהל היעד והתאם אליו את עיצוב הספר. ספר לילדים שונה בעיצובו מהותית מעיצוב ספר למבוגרים. כנ"ל לגבי קהלים נוספים: דתיים, נשים , צעירים וכו’

פורמט – התאם את הפורמט לסוג הספר. ספר טיולים כדאי שיהיה בכריכה רכה, קטן ונוח לנשיאה, ספר אלבומי שיהיה גדול בכריכה קשה שיגרום לרושם גדול.

עלויות – לכל החלטה עיצובית יש משמעות כלכלית בתהליך יצור הספר. מספר צבעי ההדפסה, הוספה של הבלטות, לכה סלקטיבית, שימוש בניירות מיוחדים... לכל אלה גורמים לספר להראות יפה ומיוחד אך גם לעלות לצרכן מחיר גבוה. ספר יפה אך מתומחר יותר מידי יעלה אבק בחנויות הספרים.

עכשווי ומעודכן – השתדל להיות מעודכן ולעצב את הספר ברוח עכשווית. אל תתקבע לנוסחות קיימות – נסה לחדש ולשנות. בעקבות ההתפתחויות בעיצוב, בשיפורים במחשבים ובתוכנות, ההתקדמות של תהליכי הדפוס של השנים האחרונות, השימוש בצילום דיגיטלי ובעיבוד תמונה ממוחשב, הנגישות הגדולה למידע, כל אלה מאפשרים לך יכולות שרק יכולנו לחלום עליהם לפני עשור. נצל היטב ובתבונה את היכולות האלה.

טקסט – הוא הרכיב התוכני והעיצובי החשוב ביותר, בעיצובך לווה את הטקסט ואל תשלט עליו. תן לו את המקום החשוב והראוי. זכור, אנשים קונים את הספר קודם כל בגלל התוכן לא בגלל העצוב.

פונט (גופן) – בחירת הפונט והתאמתו חשובה מאוד. ניתן לבחור פונט אחיד לטקסט לכותרות או שני סוגי פונטים. אל תשתמש ביותר מידי סוגים שונים – הדבר פוגע בהרמוניה ובאסטטיקה של העיצוב. בחר פונט שיתאים לרוח הספר ויהי קריא מאוד, פונט עדכני ולא ארכאי, שיהיה לפונט מספר משקלים מספיק לשימושים שונים כגון, טקסט, כותרות, כיתובים כותרות ביניים וכו’. בחר גדלים ומשקלים מתאימים, התאם את גודל האות לספר, ספר ילדים דורש אות גדולה וקריאה. הטקסט בספר בישול המונח על השולחן במטבח כדאי שיהיה מספיק גדול למנוע מהטבח להתכופף כל הזמן...

דוגמאות – הכן יותר מדוגמת עיצוב אחת. מניסיוני אני יודע כי בדרך כלל הדוגמא האחרונה שתכין תהיה הטובה ביותר.

השראה – אם לא ההשראה אינה שורה עליך כרגע ולא הצלחת להגיע לעיצוב שתהיה שלם איתו, זה הזמן לעשות הפסקה למספר ימים, לנקות ולהשתחרר, לעבוד על דברים אחרים ולחזור לעיצוב הספר עם מחשבה צלולה. בדרך כלל זה עובד מצוין.

דברים משם לא רואים מכאן – העבר את דוגמאות העיצוב גם לאנשים שאינם מעורבים בספר לקבלת חוות דעת נוספת. לעיתים קרובות הם יהיו מסוגלים לראות דברים מזווית אחרת ולזהות בעיות שונות העלולות להיות בעיצוב.

עטיפה - חלק ניכר מרוכשי הספרים הינם קהל מזדמן העובר בחנות והקשר הראשון שלו עם הספר הינו ויזואלי באמצעות העטיפה. לכן נדרשת עטיפה אשר תיצור נוכחות ובולטות ותמשוך את העין של הרוכש הפוטנציאלי.
28/08/2013
 1 
סטודיו פיני חמו - FONT-ART - תקשורת שיווקית     דף הבית  |  פורטפוליו  |  אודות  |  בלוג  |  צור קשר
הקמת האתר - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ